18 kwietnia 2016

Świątynia wiosny




W lesie jest tak, że na palcach się chodzi. Świątynia wiosny. Zawilców całe pola, przylaszczki jak ametysty tu i tam, Już czeremcha w kolejce, już jarzębiny otwierają malachitowe pąki. Nawet po pracy, zmęczona, z plecakiem problemów na jutro, musiałam wskoczyć na rower i pojechać do lasu, który nasza ludność miejscowa nazywa Borkiem, pod Waśki i Rybaki. Na rozstaju, skrzyżowaniu lesnych duktów jest tam zagłębie zawilcowe. Tylko patrzeć, wąchać, pokornie i z podziwem.
Po drodze strumyki, rowy i bagienka.  Błyska tajemniczym złotem - kaczeńce.


Czas przyśpieszył. brakuje mi doby. Ale celebruję teraz bardziej jedzenie. Codziennie świeże szejki, soki. Potrzebuje energii, piekę te chlebki bez mąki, zbieram świeżą zieleninę. W środę sieję warzywa, za tydzień sadzenie kartofelków. Nie mam czasu na nic, ale na słuchanie kosów mam. I gapienie się na szpaki, wędrujące z godnością po trawniku. Wczoraj sójka błysnęła błękitem, rzadki gość. Świętowaliśmy urodziny Elfa- wszystkiego najcudowniejszego, kochanie.
Średni od dzisiaj zdaje gimnazjalne egzaminy.
Jestem z nim duchem i wspieram:)

Wczoraj w galerii handlowej - Średni zgarnia wszystkie kartki reklamowe, wciskane przez wędrujących rozdawaczy reklam.
- Po co ci to, synu? - pytam.
Patrzy na mnie dziwnie, z wyrzutem jakby.
- No jak to... przecież oni nie chcą tego robić. Ale muszą. I muszą wszystko rozdać, zanim pójdą do domu, Jak można być bez litości, mamo?

Średniaczku drogi. Taki czuły na głosy świata. Nie zmieniaj się.






5 komentarzy:

  1. Moja córka też każe mi zawsze brać ulotki. Dla mnie wychowanej w czasach oszczędzania to marnotrawstwo papieru. I nic na to nie poradzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. My też byliśmy w naszym Lothlorien. Majestatyczne drzewa, dywany kwiatowe i zapach, który rozjaśnia myśli. Pięknie, że jeszcze są. Pięknie jest się nimi cieszyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bystrzak ten Średni. U mnie w bloku sprzątaczka też ma dobre serce i wszystkie reklamy z marszy wypie..la do kosza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie, bajkowo...:) I smacznie. A pyszności elegancko podane.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przylaszczki i konwalie - najukochańsze kwiaty. Wiosna jest tak piękna, że aż boli. Nie chciałabym umrzeć wiosną...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)