25 kwietnia 2023

Kwitniemy i jesteśmy dziwakami

 

aż zamiast pszenic wschodzących i żyt

zaszemrze srebrem świt

zastuka do okna biało

kwitnącej czereśni gałąź

J. Czechowicz 



Kwitną czereśnie. Już po morelach, juz po nektarynkach, teraz jest czas czereśni, migdałka i wiśni.

Nie było przymrozków, pszczół zatrzęsienie, więc może będą owocki w czerwcu? Zobaczymy. Mam trzy czeresnie w ogrodzie, powinny się pozapylać. Czy nektarynka pozapyla się z morelą? Nie sprawdziłam, jaką odmianę kupiłam, mam nadzieję, że częściowo choć dopuści pyłkowych gości:)
Jestem człowiekiem kopiącym, grabiącym i rozwożącycm kompost i zrębki, moje ręce nie nadają się do szkoły, ale kto by się przejmował. Rabaty podwyższone gotowe, warzywa posiane poza majowymi, teraz wydzieram darń i chwasty.

Póki co, wygląda tak.








 

Zrębki. Złoto ogrodnika z kompostem.

A migdałek robi nam radosne hanami, a pszczołom wesołe miasteczko.

 



 
Bardzo mu dobrze, zawsze sadźcie migdałki przy szambie:)


Ogródek kuchenny. Sałata, wczesna marchew, rzodkiewka, szpinak, cebulka i bób. Jak zbiorę, w czerwcu/końcu maja pójdą tutaj kapustne i jesienny czosnek.

A szachownica, czosnkowa perfumeria kwitnie w tym roku tak, jakby mówiła z godnością cytatem z Alicji: wszyscy jesteśmy dziwakami i co z tego? :)


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zostawisz ślad :)