23 stycznia 2020

Chce mi się zielonego. I piekę focaccię.

Bardzo szaro przez ostatnich kilka dni. Deszczowo, wiatrem wieje, słońce błyśnie tylko na parę chwil i znowu siwe brzuchy chmur. Dzisiaj pierwszy dzień cały bez deszczu, z 4 stopniami na plusie - dwie godziny wałęsałam się po ogrodzie, musiałam wykopać i zadołować czarne porzeczki rosnące dotąd przy szklarni, bo będziemy ją powiększać. Przy okazji obejrzałam, jak wychodzą wiosenne szafirki, tulipany, narcyzy i krokusy. Niektóre na kilka centymetrów już nad ziemią.
Chce mi się zielonego jak nie wiem, na szczęście już jest szczypior, upiekłam focaccię - taki włoski chlebek z rozmarynem, do tego pasta jajeczna ze szczypiorkiem. Jutro narwe kurdybanka.




W kuchni podpędzony hiacynt już cieszy oko, a dzisiaj do wesołej kompanii dołączyły dwa pierwiosnki w kolorze kurczaka i różowe tulipany. Może mniej szaro będzie o świcie.

 

Żeby na naszych kresach zimy nie było, to dziwne, Nawet na "kreszczeńskije mrozy" nie było mrozu. A za tydzień już Franciszka - a na świętego Franciszka przylatuje pliszka.
A przepis na foccacię znalazłam tu. Tylko bez kurek zrobiłam:)
A poranki mamy jeszcze takie.

3 komentarze:

  1. Fajnie wyglądają twoje nogi przy ogniu :D
    Serdeczności ślę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha! Jak się rozpala to można tak, po rozgrzaniu to fotel na 2 metry trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  3. In this manner my colleague Wesley Virgin's tale launches in this shocking and controversial VIDEO.

    You see, Wesley was in the military-and soon after leaving-he revealed hidden, "MIND CONTROL" tactics that the CIA and others used to obtain whatever they want.

    These are the same tactics lots of celebrities (especially those who "come out of nowhere") and top business people used to become wealthy and successful.

    You probably know that you only use 10% of your brain.

    Really, that's because most of your BRAINPOWER is UNCONSCIOUS.

    Maybe this expression has even occurred INSIDE OF YOUR very own brain... as it did in my good friend Wesley Virgin's brain about seven years ago, while driving an unlicensed, garbage bucket of a car with a suspended license and $3 on his bank card.

    "I'm absolutely fed up with living paycheck to paycheck! Why can't I become successful?"

    You've been a part of those those conversations, ain't it so?

    Your own success story is waiting to happen. You just have to take a leap of faith in YOURSELF.

    CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S METHOD

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)