20 grudnia 2021

Kresowa piosenka, szydełkowe bombki i ubieranie choinki

 

Na trzydziestolecie Kresów, z piękną muzyką pani Agnieszki Glińskiej i moimi słowami, nagrana w studiu Rembrandt, w aranżacji pana Marka Kubika. Śpiewają kresowiacy, laureaci poprzednich edycji i przyjaciele konkursu poetyckiego Kresy. Słucham sobie do ubierania choinki. I tak cieplej na sercu, mimo różnych szarych Buk.

A te cudowne bombki dostał Miły w prezencie. I teraz je wieszamy.

 

I jak powiesiliśmy, to nastała bajka, dziadkowoorzechowa, koronkowa, szydełkowa i pachnąca choinką. I w sumie już u nas święta. jeszcze tylko wianek w kuchni, jeżyk z makiem i bubliczki, pieczone w piekarniku, z kminkiem, kapustą i grzybami, do barszczu. Nie mam parcia na sprzątanie, chce odpoczywać i  patrzeć za okno, na sikorki w sosnach. Puchatka zabawnie stuka na nie zębami i  popiskuje. Będę sobie teraz czekać, wyciągnę Dzieci z Bullerbyn, Zime Muminków i ten piękny wiersz

Leszka Długosza:

Urastaj mi powracaj cieniu domu dalekiego

I ty choinko pod oknem świetlista

Łzo czysta skryta u oka dziś mojego

Raduj się wesel mi się jeszcze

Dziecinne moje Boże Narodzenie

Po calutkim choćbym szukał świecie

Nie wypatrzę gwiazdki tak pierwszej

Nie napotkam pasterzy weselszych

– Nie ma już zim takich na Ziemi 

 















6 komentarzy:

  1. Wszystkie Pani słowa piękne - i te wyśpiewane w piosence, i te przeczytane. Czytam od dawna Pani wpisy, prawie zawsze ze wzruszeniem - jest jakiś rodzaj molowej nutki nawet w radościach, o których Pani pisze. Jest mi to bardzo bliskie. Jakbym czytała siebie, swoje myśli, swoje odczucia. Bo u mnie dur to mol i na odwrót :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudowne ozdoby. Wyglądają dużo lepiej niż chińskie, plastikowe bombki.
    _________________________________________
    https://www.luxuryproducts.pl/fotele.html

    OdpowiedzUsuń
  3. aj jakie piękne te ozdoby, też takie bym chciała :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię Twój blog. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)