03 kwietnia 2022

Prima aprilis, kocia kawiarnia i mali czytelnicy. I żółta jaskólka.

 Pogoda zrobiła nam prima aprilis i od kwietnia mamy znów zimę. Bardzo piękną, narnijską. Koty są bardzo zdziwione, bociany, szpaki też. Zasypało krokusy i przylaszczki. Jedyna pociecha, że jak się to stopi, będzie woda i to jest wspaniałe, bo sucho okrutnie na naszych piaskach.





Parę godzin nie było prądu, sypało całą noc, teraz powolutku słońce roztapia wilgotne pierzynki. Pomidory na oknie już wschodzą, w szklarni wynurzyła zielony nos rzodkiewka i sałata. Mały zabrał nas do kociej kawiarni, którą otworzono w sąsiednim mieście; koty można głaskać, jak podejdą, a nawet adoptować. Na kolana Miłego od razu wpakowała się Bunia, kawiarniana seniorka. Bardzo podobna do naszej Kici. 

Nasze domowe  kotki mają umowny rozejm zaczepno obronny, potrafią spać na tym samym łóżku, ale z dystansem socjalnym zawsze. Czasem zaczyna się syczenie, prychanie i walka na puchate łapki niestety.






Z przemiłych rzeczy, to miałam spotkania czytelnicze, najmilsze te z małymi czytaczami. Dzieci namalowały portrety bohaterów Mokraczka i samego wodnika, zrobiły z paniami wystawę "Flora i fauna w książce Mokraczek", dostałam też piękne obrazki i podpisywałam książeczki. Śpiewaliśmy o trawach i macierzance i czytałam fragmenty przedszkolakom.






 
Portret fanowski:)

 

A taką miałam broszkę od  mamy koleżanki, sama robi filcowe ptaszki. Zapytałam dzieciaki: a jak się nazywa taki żółty ptaszek, wiecie? A na to gromki głos z klasy:

- Jaskółka!

No więc muszę popracować nad ptasią edukacją swoich uczniów, zdecydowanie:)


3 komentarze:

  1. Kiedy będzie drugi tom Mokraczka, ja się pytam!

    A poza tym u nas zimno, ale bezśnieżnie, moje mikropomidory padły w szklarni dzisiejszej nocy, ale mam zapasowe na oknie w pokoju, więc jakoś dam radę...

    Ściskam mocno! 😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Na drugą wiosnę będzie xd już napisany ale nie mam ilustracji. Zrobię na wakacjach.

    OdpowiedzUsuń
  3. hahahahaha... ale broszka piękna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)