17 października 2013

Ciężkie przypadki sztuki starożytnej

Klasa I gimnazjum, sprawdzian z historii sztuki.


Osiągnięcia Mezopotamii - pismo glinowe.
Dolina Królów - mur, na którym znajdują się jakieś malunki.
Czym się różniło malarstwo czarnofigurowe od czerwonofigurowego? - Kolorem.
Co to ziggurat? Wygląda jak muzeum i ma takie słupy.
Jakie prawo obowiązywało w Babilonii? Prawo Achillesa.
Najsłynniejszy krąg kamienny w Anglii - Zeus Gromowładny.
Sztuka prehistoryczna dzieli się na.... - dolną i górną.
Starozytne miasta Babilonii - Nil i Mezopotamia.
Trzy porządki architektury greckiej to... - ziggurat, piramida i Stonehenge.
Największy grecki rzeźbiarz - Michał Anioł.
Co to jest kromlech? Farba do malowania ścian.
Największy grecki rzeźbiarz? Ziggurat.
Osiągnięcia Mezopotamii - pismo egipskie.
Jak się dzielił Egipt? Na Mezopotamię i Gizę.
Co to piramida? Schronienie przed potopem.
Największy grecki rzeźbiarz? Sfinks.




3 komentarze:

  1. Ze swojej podstawówki pamiętam kolegę, który nie usłyszał dokładnie podpowiedzi na pytanie o trzy style architektoniczne Grecji, jego odpowiedz brzmiała: joński, doński i koński :) PS. Odkryłam Twój blog niedawno, czytam go miesiącami,przeczytałam o wszystkich wrześniach, teraz jestem przy złotych październikach, jesteś dla mnie czarodziejką :) Emilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Emilko:) Czytać miesiącami? Na to nie wpadłam, że tak można, jesteś genialna:) Koński styl bardzo mi sie podoba. I czytaj do woli, lubimy gości w Kalinowie:)

      Usuń
    2. Dziękuję Kalinko, czuje się u Ciebie jak u siebie w domu :) Emilka

      Usuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)