11 grudnia 2023

Męczarnie Tomka Sawyera

 

W ramach odreagowania cytaty z kartkówki. Pisownia oryginalna.



 

Gdzie Tomek po raz pierwszy zobaczył Becky?

Tomek po raz pierwszy zobaczył becky w poniedziałkowy ranek

Tomek po raz pierwszy zobaczył Becky przez parkan


Jaki powód wymyślił Tomek, aby nie iść do szkoły?

Wymyślił powud że umarł


Po co Tomek udał się w nocy na cmentarz?

Tomek poszedł z Huckiem, żeby zniknęły kużajki zdechłym kotem

Tomek i Chak poszlii bawić się


Czym Tomek poczęstował kota?

Nie tomek nie poczenstował kota

Tomek poczęstował kot lekiem

Lekarstwem na brzuch


Kto się krył pod maską głuchoniemego Hiszpana?

Pod maską krył się indjanin jouł

Pod maską krył się pijaczek


W jaki sposób Tomek zdobył nagrodę w szkółce niedzielnej?

Tomek kupił kartki od kolegów żeby dostanąć biblię

Tomek dostał nagrodę że wymieniał się za kartkę

 

4 komentarze:

  1. Najbardziej mnie urzekł indjanin jouł! Brzmi jak prawdziwe zUo! 🤣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dumałam jak to wymówić i chyba Dżoł xd

      Usuń
    2. Swoją drogą to jedna z najważniejszych książek mojego dzieciństwa. Tatko podpuścił mnie do przeczytania: opowiedział mi początek, a potem odmówił kontynuacji. Kurcze, jak ja lubiłam tamte ilustracje... Wyguglałam jedną:
      https://antyksobieski.pl/media/products/2c66c7de9700ffbe7055f9c02309d0e8/images/thumbnail/big_20190118-135151.jpg?lm=1695401784

      Usuń
    3. Nie znałam tego wydania. Piękne to Noysik. Też mam takie powidoki wsponień książka plus ilustracje, aż mnie natchnęłaś, by o tym napisać i też poszukać. 🙂

      Usuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)