04 grudnia 2021

Zima, koty i powroty

 Długo nie pisałam, bo listopad mnie trochę zasypał, zatopił i zadumał. Mnóstwo pracy, zastępstwa, późne powroty, ciemne ranki, trochę smętków różnych i chęć, by zamknać się w jakimś muminkowym świecie od tego, co na zewnątrz. Z dobrych i jasnych rzeczy, to wodnik Mokraczek już w druku, świąteczna piosenka napisana, wszyscy jesteśmy w Kalinowie zdrowi, koty na zimę wygrubaszone, a na kominku stoją już dwa dziadki do orzechów i pachnie jedliną grudzień, miesiąc dzwoneczków i bajek.

Dzisiaj ugotowałam zupę dyniową, upiekłam babkę dyniową i usmażyłam dyniowe placki. Spadł pierwszy śnieg i zapukała znowu do nas Narnia.







Jeszcze go mało, jeszcze wygląda to jak ciasto z cukrem pudrem, daleko do kresowych zasp, sopli i kapeluch.Ale nastrój jest od razu milszy, gdy ciemnym rankiem budze Małego do szkoły, w kuchni pachnie owsianką z cynamonem, a koty wpadają jak stado koni, pchając się do misek.

Koty to w ogóle ostatnio spora częśc naszego życia. Puchata, mrucząca i zajmująca uwagę. I kolana.


 
Rudzik i Puchatka

 
Nasza księżna przed Świętą Szafką z saszetkami

 
I jako francuska dziewczyna


I u ukochanego pana. Pozdrawiam wszystkich, dziękuję za dobre myśli i spróbuję być więcej. No i czas na pierniki...:)

10 komentarzy:

  1. Zawsze z przyjemnością oglądam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kot. Byt sam w sobie. Nigdy go nie pojmie człowiek, choćby miał siedem żyć...

    OdpowiedzUsuń
  3. taka mam ochotę na ciasto dyniowe, 2 dynie są, przeglądam przepisy, ale ciągle niedowierzam swoim możliwościom, jesli mogę prosić o przepis na tę babkę -chodzi mi że jest sprawdzony więc uniknę zakalca,pozdrawiam,g.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak tak, koty pachają się do domów, nasze też :))) Śliczne sierściuchy :))) Bądźcie zdrowi i wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię zupę dyniowa z pieczonych warzyw i mleka kokosowego. Mniam :-) Pięknie w Kalinowie i spokojnie. Twój blog to jak głęboki oddech czystym powietrzem, Kalino.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne Wasze koty Kalino, pokazuj je częściej. Dobre myśli i życzenia zdrowia dla Was.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)