10 września 2017

Uczniowskie zeszyty.

Zaczęło się i znowu mam sprawdzanie zeszytów. A przy okazji radość, której mi brakowało.
Dzieci uczą mnie mnie wielu rzeczy, ale jedną z cenniejszych jest to, jak kochac świat i życie. One to robią, szczerze i bezinteresownie, jesli im nie przeszkadzać. Niesamowicie jest to zobaczyć w tych kulfoniastych czasem zdaniach, w tych literach, pracowicie kreslonych nowymi długopisami.
Nie mogli mi się skupić, bo pokazywali sobie pod ławkami, jakie kto ma kupione tenisówki.
Musiałam podziwiać nowe piórniki i posłuchac o wakacjach u babci. I ośmiu pieskach do oddania, pani chce jednego?
Poprosiłam, żeby napisali mi po wakacjach coś o sobie. Co lubią, czego nie lubia, coś o rodzinie, o wolnym czasie, o swoich marzeniach.
I czytałam dzisiaj, ze wzruszeniem, trochę z powagą, trochę z rozczuleniem, trochę ze skurczem gardła. Tacy jesteśmy zabiegani, dorośli. A grupka dwunastolatków pokazała mi właśnie, jak piękne jest życie. 
Delikatności, powtórzyłabym za Korczakiem. Szacunku dla tego małego, prawdziwego dla ich wartości prawdy, świata. Ortografia oryginalna.

*

 Nie lubię wstawać rano. Nie lubie poniedziałków, ale kocham piątki. Myślę, że jestem miłą osobą i czasem jestem kreatywna. Moim zdaniem w życiu człowieka przyjaciele są ważni. Można im się zwierzyć. Chciałabym napisac książkę i wziąć pieska ze schroniska. To tylko marzenia. I to już wszystko o mnie.

*

Gdy się cieszę, mogę zjeść dużo cukierków (ale nie miętowych).Nie lubię sprzątać w soboty, lubię bawić się z Misią i lubię kolor czerwony.  Czytam wszystkie tomy "Ani". MOje marzenie to dostać z matematyki szóstkę...

*

Mam brata Oskara, który na  rok i sześć miesięcy. Mam psa i kota. Lubię mojich kolegów, Piotrek jest mojim ulubionym kolegą.  Gram na pozycji lewego skżydłowego. Bardzo chcem grać jak Ronaldo bo ja kocham piłkę nożną.

*

Jak będę duży to moje mażenie to grać w FC Barcelonie.  U dziadka pracuję z tatą w rolnictwie. Lubię jeść pizzę kabanosy ziemniaki talarki i schabowe i słodycze i napoje z jabłek.

*

Jestem szczupła, moje oczy są brązowego koloru. Interesuje mnie metereologia. Mam dobry, miły charakter.  Chciałabym być bogata, szczęśliwa, mądrzejsza i lepsza.

*
Lubię tylko luźne ubrania. Mam kolczyki w motylki i czarno - żółty zegarek.  Gdy dorosnę, to będę miała dom z balkonem, własnie o tym marzę.  Chciałabym zostać fryzjerką.

*

Mieszkam tylko z rodzeństwem i mamą. Moje zainteresowania to gry komputerowe. W wolnym czasie bawimy się w chowanego po całej wiosce.  Otóż interesuję się też grami planszowymi. Chciałbym mieszkać w średnim mieście obok Biedronki.

*
Lubię jazdę na rolkach, grę w piłkę ręczną. Mam trzy najlepsze przyjaciółki i lubię jednorożce.

*
Mam rodzęstwo, brat pracuje a siostra tesz pracuje w zakładzie Kosmetycznym. Mam 2 małe pieski.

*

Często robię z babcią ciasta, wychodzą nam bardzo smaczne.  Fotografuję różne rzeczy na dworze. Nawet jak jest deszcz.

*

Chciałbym pojechac na antarktyde i spotkac pingwiny. Bardzo lubię swoich przyjaciół.  Lubię bardzo się bawić z mojimi przyjaciółmi.

*
Kiedy pójdę do liceum trudno mi przyjdzie rozstanie się z moją ukochaną wsią.  Zawsze gdzieś właziłem, od urodzenia, odrazu było widać że będą ze mnie ludzie. Kiedyś kolekcjonowałem kamienie.


I na koniec Mały.  Siedziałam nad jego zeszytem jako nauczycielka i mama, uśmiechając się do tego, co napisał.

"Mam dwóch braci  i dużo znajomych, tylko jednego przyjaciela i moje pismo nie należy do najlepszych. Lubię jesień i ciemne i chłodne wieczory, podczas których zawijam się w koc... i nic nie robię. Z natury jestem leniuchem muzycznym. Cieszę się, że mogę być szczęsliwy i widzieć świat w pełni jego barw."




Mój muzyczny leniuch i dynie. A na deser piosenka - Home sweet home.




6 komentarzy:

  1. Kalino, dawno mnie tu nie było. Życie w pragnieniach dzieci jest takie dobre i proste. W którym momencie to się zmienia?
    Mieszkać obok Biedronki - rozczulające:)))
    Pozdrawiam Cię bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię jednorożce. I lubię czytać migawki z Twojego świata. Dobrze zaczął się poniedziałek :) Łendi

    OdpowiedzUsuń
  3. Kalino, czytanie Twoich postów jest jak cisza w moim ogrodzie....... - przywraca proporcje......
    Dziękuję i serdeczności dla Ciebie, na rok szkolny i cały :).
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
  4. Zadumałam się nad tymi "zeszytami" ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Moi chłopcy właśnie wrócili do szkoły po wakacjach, życzę im takich nauczycieli jak Pani. :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)