06 września 2012

Zimno, zimniej, Buka

Pochłodniało. Już po upałach lipcowych, już po sierpniowym wygrzewaniu się na tarasie. Wyciagnęłam z szafy wełniane poncho i ta dam! rozpoczęłam sezon swetrowy. Chodzimy do szkoły, no, rowerem tez trochę jeździmy, ale coraz mniej pachnie latem. Zapach jesieni jest inny, bardziej cichy i uroczysty. Wiatr leci z pól, z lasów, grzybny, pachnący mchem i wilgocią.
A Mały ogląda Muminki.
Nie podoba mu się Buka, zdecydowanie. Za to hatifnatów nazwał roślinami- no cóż, mnie się też z grzybami zawsze kojarzyły. Najwięcej entuzjazmu wzbudziły odcinki z wybuchem wulkanu, nurkowaniem w zalanej kuchni i teatrem. Zdecydowaną faworytką Małego jest o dziwo Mała Mi.
Dziwne... ja zawsze najbardziej lubiłam Włóczykija...

W szkole jak w szkole. Niewielki mam entuzjazm, próbuję czytać Korczaka dla inspiracji, ale dzieciaki dzisiaj mało korczakowe, niewiele wspólnego z dziećmi z Bullerbyn mają.Jednemu nieznośnikowi marudziłam nad głową ( przemycił na lekcję loda i zjadał go ostentacyjnie, w dodatku nie posiadał ani zeszytu ani długopisu, totalny luz). Na koniec mojej tyrady spojrzał na mnie i oznajmił:
- Ja też panią lubię.

Zimno, zimniej, Buka. Zwozimy drewno na zimę do piwnicy, zakwitły złocienie, zmarniały pomidory- zaraza mi je zjadła, albo Buka przeszła nocą. Średni chce kota. Męczy mnie o kota kolejny dzień.

- Kup mi kotka- mówi chytrze- Nie będę musiał się wtedy tylko do ciebie przytulać...


5 komentarzy:

  1. O! chcecie kotka? mamy dwa do oddania, cudne, słodkie...;-)
    Mały ma rację! ;-)
    A Buki zawsze mi było żal - nikt jej nie lubił. Starałam się... ale też nie mogłam.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, nie Mały, tylko Średni. Przepraszam Średniego ;-)

      Usuń
  2. Dla mnie Włóczykij był za bardzo wyluzowany ;-)
    Ale nie pamiętam, kogo najbardziej lubiłam WTEDY (tysiąc lat temu). Nie było wtedy filmów, tylko ksiązki - i nie było o nie łatwo.
    Muszę sięgnąć i poczytać. To będzie moja lektura na jesień ;-)
    Pomyślcie o kotkach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie chce kotków :( jeszcze mi kotków brakowało ^^
    To mali terroryści chcą. A Średniaka pozdrowię, zadowolony będzie^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pewna, że Ci ich (kotków) brakuje ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zostawisz ślad :)